fredag

Ett liv i svett


Med tanke på hur mycket jag har svettats genom livet, så är det egentligen lite konstigt att ingen läkare eller annan i min närhet har påpekat det mer. För så mycket som jag brukade svettas förr i tiden, så är jag förundrad över hur lite folk verkade bry sig. Eller så låtsades dom bara.

För häromåret så fick jag reda på att jag något som kallas som Hyperhidros. Ett tillstånd som innebär att man svettas mycket och lätt i nästan alla situationer. En sjukdom som ni säkert kan förstå är ganska jobbig, för så fort jag blev lite extra nervös eller pirrig så rann svetten av mig som floder i Niagarafallet. Mindre charmigt, som ni förstår.

Att gå på dejt eller träffa tjejer var något som knappt var aktuellt för min del. För vem vill träffa en kille som har svettiga händer och vars panna är glansig jämt och ständigt. Knappt jag själv. Men nu har jag fått hjälp och mitt svettiga tillstånd är botat för evigt. Nu är det fritt fram för mig att gå på dejt hur mycket jag vill.